خرید کارتن تلویزیون | ویژگی های کارتن TV استاندارد

  0
 718

آنچه به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه در روزهای اسباب‌کشی شناخته میشود، نحوه جابه‌جایی و حمل‌ونقل وسایل ارزشمندی نظیر یخچال، تلویزیون و... است. باتوجه‌به قیمت لوازم صوتی و تصویری در چنین شرایطی بهتر است به‌جای جابه‌جایی تلویزیون بدون کارتن به فکر راهکاری ایمن بود. اگرچه در اغلب مواقع کارتن تلویزیون یا کارتن یخچال میتواند تا حد قابل‌توجهی از این دو وسیله ارزشمند محافظت کند، اما گاهی به هر دلیلی کارتن این دو وسیله در دسترس نیست و بهتر است در چنین شرایطی برای خرید کارتن تلویزیون اقدام کرد.

اما کارتن های تلویزیون متفاوت هستند که قبل از خرید باید با آنها آشنا شد، از این‌رو برای کسب آگاهی و آشنایی بیشتر با انواع کارتن‌های مخصوص تلویزیون پیشنهاد میکنیم این مقاله را بادقت مطالعه کنید.

خرید کارتن تلویزیون

معرفی انواع کارتن تلویزیون

خوشبختانه امروزه همزمان با تنوع تلویزیون میتوان شاهد انواع کارتن‌های متنوع برای برندهای مختلف از تلویزیون بود، همچنین در اغلب مواقع میتوان شاهد ساخت کارتن‌ها با لایه‌های متعدد به منظور محافظت بیشتر وسایل خانگی بود که از جمله مهم‌ترین آنها میتوان به کارتن‌های سه‌لایه و پنج‌لایه اشاره کرد، این دسته از کارتن‌ها بر اساس تعداد لایه‌های به‌کاررفته در آنها میتوانند عایق رطوبت باشند، ضمن اینکه کارتن‌های پنج‌لایه دارای استحکام بیشتری هستند، در انتها این بخش نیز برخی از انواع کارتن تلویزیون موجود در بازار را معرفی کرده‌ایم.

  • کارتن تلویزیون LG
  • کارتن TV سامسونگ
  • کارتن تلویزیون سونی
  • کارتن تلویزیون اسنوا
  • کارتن مانیتور LED و LCD
  • کارتن TV پاناسونیک

به‌تازگی نیز کارتن اسباب‌ کشی برای هر وسیله‌ای به‌ویژه نمایشگرها متناسب با برند آنها طراحی شده است و تنها نکته‌ای که پس از خرید کارتن باید به آن توجه شود، این است که کارتن خریداری شده نباید دارای پارگی یا آسیب‌دیدگی باشد، ضمن اینکه باید از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار باشد. زیرا دقت در طراحی کارتن بسته‌ بندی میتواند فرایند نقل‌وانتقال و جابه‌جایی وسایل در حین اسباب‌کشی را آسانتر کند.


مطالعه بیشتر: آشنایی با انواع ورق کارتن در صنعت کارتن سازی


مزایای استفاده از کارتن تلویزیون

اگرچه اغلب همه ما از مزایای خرید کارتن تلویزیون آگاهیم، اما یادآوری مجدد آن‌ها میتواند کمک کند تا در حین اسباب‌کشی بهترین تصمیم را بگیرید و برای جابه‌جایی تلویزیون بهترین کارتن را خریداری کنید. در ادامه این بخش نظر شما را به مزایای استفاده از کارتن تلویزیون جلب میکنیم.

  • ارزان بودن
  • وزن اندک
  • محافظت از لوازم
  • جابه‌جایی آسان
  • امکان نگهداری طولانی‌مدت
  • دارای تاریخ انقضا طولانی
  • قابلیت تغییر کاربری در برخی موارد
  • محافظ قاب و کف تلویزیون
  • دسترسی بسیار آسان

ویژگی های یک کارتن تلویزیون استاندارد

بر هیچکس میزان حساسیت لوازم صوتی و تصویری پوشیده نیست، از این‌رو در هنگام خرید کارتن باید به این نکته توجه کنیم که نخستین مقوله در انتخاب کارتن توجه به تعداد لایه‌های آن است. 

هرچه تعداد لایه‌های کارتن بیشتر باشد به طور حتم دارای استحکام بیشتری است. معمولاً کارتن‌هایی که از لایه‌های بیشتری تهیه شده‌اند، دارای مقاومت بیشتری نیز هستند. ضمن اینکه انواعی که به طور استاندارد طراحی میشوند، میتوانند عایق رطوبت نیز باشند. 

ازآنجاییکه قاب تلویزیون‌ها از حساسیت زیادی برخوردار است، کارخانه‌های کارتن سازی باهدف بهترین و بیشترین فروش کارتن تلویزیون همواره سعی میکنند، فیبرهایی را در چهار طرف کارتن تعبیه کنند تا در حین جابه‌جایی کمترین آسیب به دیواره و قاب تلویزیون وارد شود.

قیمت کارتن خالی تلویزیون

نکات مهم در رابطه با نگهداری از کارتن تلویزیون 

از آنجایی‌که نوسان قیمت در مواد اولیه سازنده کارتن متغیر است، توصیه میکنیم اگر دائماً در حال جابه‌جایی هستید، به‌هیچ عنوان کارتن‌های لوازم‌خانگی را دور نیندازید و به‌جای خروج آنها از منزل نکاتی را در خصوص نگهداری از کارتن در ادامه این بخش مطالعه کنید.

رطوبت

اگرچه برخی از کارتن‌ها نسبت به رطوبت محیط کمی مقاوم هستند، اما بهتر است کارتن‌ها در محیطی نسبتاً خشک و بدون رطوبت نگهداری شوند تا میزان آسیب آنها کمتر شود

نور

معمولاً نور به‌تنهایی و با شدت کم نمیتواند در ساختار کارتن اثرگذار باشد، اما به طورکلی بهتر است کارتن‌ها در محیط‌های نسبتاً کم‌نور نگهداری شوند تا از بروز لکه روی آنها جلوگیری شود.

دما

درصورتیکه میزان دمای محیط بیش از حد باشد، ممکن است کارتن به علت مواد اولیه سازنده خود دچار سوختگی و تغییر شکل شود. پس این نکته را مدنظر داشته باشید که بهتر است کارتن‌ها در محیط‌های خنک نگهداری شوند.

گردوغبار 

اگر جعبه کارتن تهیه شده دارای اتصالاتی از جنس چسب است، توصیه میکنیم محل نگهداری آن به‌گونه‌ای باشد که کمترین گردوغبار در آن فضا باشد، چراکه گردوغبار میتواند موجب کاهش اثر چسب شود، البته این موضوع تنها در کارتن‌هایی که دارای اتصالات چسبی هستند، صدق میکند و کارتن‌هایی که دارای اتصالاتی مانند منگنه هستند، میتوانند در هر محیطی تا مدتها سالم باقی بمانند.

روغن

معمولاً مواد چرب و روغن‌ها میتوانند طول عمر کارتن‌ها را کاهش دهند، پس نگهداری آن در محیطی مانند فضای آشپزخانه اصلاً مناسب نیست، چراکه در آشپزخانه بیشترین رطوبت و روغن وجود دارد.

اسید

فرقی نمیکند چه نوع اسیدی باشد، اسیدهای ضعیف یا قوی هر دو به یک اندازه میتوانند روی کاهش عمر کارتن تأثیر بگذارند. پس بهتر است از قرار دادن آنها در مجاورت اسید و انواع مواد قلیایی پرهیز کنید، زیرا هر عاملی که PH محیط را تغییر میدهد میتواند روی کارتن تاثیر بگذارد. 

نکته مهم در رابطه با قرار دادن تلویزیون در کارتن

مرحله قراردادن تلویزیون درون کارتن از جمله مراحل مهمی از اسباب‌کشی است که باید با وسواس زیادی انجام شود، پس توصیه میکنیم به منظور مراقبت از تلویزیون در پروسه اسباب کشی مراحل زیر را با نهایت دقت انجام شود.

  • مرحله اول: ابتدا تمامی اتصالات تلویزیون را جدا کنید و کابل اصلی تلویزیون را به کمک چسب مهار کنید تا میزان بروز شکستگی، آسیب و خطوخش را به حداقل برسانید.
  • مرحله دوم: به خاطر داشته باشید که چهار طرف تلویزیون بسیار حساس هستند و هر گونه آسیب میتواند خطر جدی به تلویزیون وارد کند، پس حتماً چهار طرف تلویزیون را با پارچه نرم، فیبر و... کاور کنید تا از بروز آسیبدیدگی جلوگیری شود.
  • مرحله سوم: براکت، پایه تلویزیون و... نیز بهتر است با پارچه یا فیبر خاص کاملاً پوشانده شوند و در کارتنی جدا قرار بگیرند.
  • مرحله چهارم: تمام تلویزیون را با نایلون حبابدار پوشانده تا بدنه تلویزیون در برابر خراش، آسیب دیدگی و... محافظت شود.
  • مرحله پنجم: اکنون میتوان با کمک شخص دیگری تلویزیون را بلند کرده و آن را به آرامی درون کارتن قرار داد. پس از جای گیری تلویزیون بهتر است نقاط خالی با یونولیت پر شوند.

طراحی کارتن تلویزیون 

طراحی کارتن تلویزیون عملی نسبتاً حرفه‌ای است و برای طراحی آن ابزار و تجهیزات خاصی لازم است. اما خلاقیت نخستین موضوع در طراحی کارتن تلویزیون است، به طورکلی استفاده از طرح‌های خلاقانه و مواد اولیه باکیفیت میتواند نقش مؤثری را در افزایش تعداد مشتری و تداوم همکاری داشته باشد. ضمن اینکه در طراحی کارتن تلویزیون درنظرگرفتن ابعاد، وزن و... از دیگر مواردی هستند که طراح باید قبل از هر اقدامی به آن توجه ویژهای داشته باشد.

قیمت کارتن تلویزیون

به طورکلی قیمت کارتن خالی تلویزیون میتواند وابسته به تعداد لایه ها، مواد به کاررفته در آن، کیفیت برند کارتن سازی، نوع چاپ کارتن و... متغیر باشد، همچنین اندازه تلویزیون نیز میتواند قیمت کارتن تلویزیون را تا حد قابل توجهی دچار نوسان کند، از این‌رو بهتر است قبل از خرید حتماً از چندین مغازه کارتن فروشی بازدید کنید. در کنار تفاسیر فوق هم اکنون قیمت کارتن تلویزیون از ۷۰ هزارتومان آغاز میشود.

قیمت کارتن خالی تلویزیون

خرید کارتن تلویزیون از کارتن پارت

همزمان با افزایش میزان اسباب کشی، رونق فروش کارتن به اوج خود رسید، باتوجه به اینکه خرید کارتن و پلاستیک حباب‌دار امری مهم برای محافظت از تلویزیون یا هر وسیله دیگر است، از این‌رو توصیه میشود اگر قصد جابه‌جایی دارید، حتماً این موضوع را جدی بگیرید. برای خرید کارتن تلوزیون میتوانید به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر اعتماد کنید. 

نحوه خرید کارتن تلوزیون از کارتن پارت نیز بسیار آسان است، چرا که تنها کافی است پس از انتخاب کارتن موردنظر خود از طریق سایت، بدون اتلاف وقت کارتن بسته‌بندی تلوزیون را درب منزل تحویل بگیرید.

جمع‌بندی

جالب است بدانید که نخستین بار پس از اختراع تلفن و تلویزیون شخصی به نام رابرت گیر از اسکاتلند به فکر طراحی کارتن باهدف محافظت از وسایل مختلف افتاد. این اختراع رابرت گیر در سال ۱۸۹۰ باعث شد تا امروزه بسیار از لوازم خانگی به سادگی و بدون آسیب در حین اسباب کشی جابه‌جا شوند. 

ارزان بودن، جابه جایی آسان، وزن اندک و تاریخ انقضای بالا تنها بخشی از مزایای کارتن شناخته میشوند. خوشبختانه امروزه کارتن فلکسو و انواع کارتن با چاپ سیلک در بازار وجود دارند که میتوان با قیمت مناسب آنها را تهیه کرد.

سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله از سایت کارتن پارت با ما همراه بودید، حتماً از تجربیات خود در زمینه جابه جایی تلویزیون و نحوه انتخاب کارتن تلویزیون با ما به اشتراک بگذارید و بگویید برای محافظت بیشتر تلوزیون میتوان از چه محصولات دیگری استفاده کرد؟

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha